انتشارات سفیراردهال

ناشر تخصصی طب سنتی

انتشارات سفیراردهال

ناشر تخصصی طب سنتی

  • ۰
  • ۰

طبق آموزه‌های دینی ما، کسی که قبل از آوردن غذا گرسنگی خود را تحمّل نکند و چشمانش را به در اتاق یا دست هر کسی‌که وارد اتاق می‌شود، بدوزد، رفتاری ناپسند دارد.فردی که صدای جویدن و بلعیدن لقمة غذایش حسّی زننده در اطرافیان ایجاد کند. شخصی که لقمه را در دهان گذاشته و با انگشتان آن را به‌زور در حفرۀ دهان جا می‌دهد. کسی که غذا را از ظرفی به ظرف دیگر می‌ریزد تا خنک شود. فردی‌که نان یا غذایی را از ترس این‌که دیگری آن را بخورد، به سوی خودش می‌کشد یا نان را تکه تکه کرده و برای گرم شدن زیر ظرف غذا می‌گذارد و به قصد خوردن، چربی، دستانش را با آن پاک می‌کند. کسی که کنار لقمه را با دندانش‌گاز زده، و بعد آن را در ظرف غذایی چون خورش یا ماست می‌کند. شخصی که در حال جویدن لقمه است و قبل از آن‌که آن را فرو بدهد، دهانش باز و چشمش به لقمة بعدی است.

بر سر سفره لم ندهید

از آموزه‌های دینی ماست که زمان نشستن در کنار سفره، بدن خود را به هیچ چیز تکیه نداده و هیچ وقت ایستاده و سرپایی غذا نخورید. تکیه دادن بر یکی از دست‌ها و با دست دیگر غذا خوردن، تکیه دادن بر پهلو، پشتی یا بالش یا خوردن غذا به حالت دمر و درازکش بر روی زمین نه تنها برای سلامت مضر است، بلکه از اوصاف متکبّران و ستمگران می‌باشد.

 

برگرفته از کتاب دانش خانواده

 

  • ۹۹/۰۲/۱۸
  • انتشارات سفیراردهال

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی