انتشارات سفیراردهال

ناشر تخصصی طب سنتی

انتشارات سفیراردهال

ناشر تخصصی طب سنتی

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

طبق آموزه‌های دینی ما، کسی که قبل از آوردن غذا گرسنگی خود را تحمّل نکند و چشمانش را به در اتاق یا دست هر کسی‌که وارد اتاق می‌شود، بدوزد، رفتاری ناپسند دارد.فردی که صدای جویدن و بلعیدن لقمة غذایش حسّی زننده در اطرافیان ایجاد کند. شخصی که لقمه را در دهان گذاشته و با انگشتان آن را به‌زور در حفرۀ دهان جا می‌دهد. کسی که غذا را از ظرفی به ظرف دیگر می‌ریزد تا خنک شود. فردی‌که نان یا غذایی را از ترس این‌که دیگری آن را بخورد، به سوی خودش می‌کشد یا نان را تکه تکه کرده و برای گرم شدن زیر ظرف غذا می‌گذارد و به قصد خوردن، چربی، دستانش را با آن پاک می‌کند. کسی که کنار لقمه را با دندانش‌گاز زده، و بعد آن را در ظرف غذایی چون خورش یا ماست می‌کند. شخصی که در حال جویدن لقمه است و قبل از آن‌که آن را فرو بدهد، دهانش باز و چشمش به لقمة بعدی است.

بر سر سفره لم ندهید

از آموزه‌های دینی ماست که زمان نشستن در کنار سفره، بدن خود را به هیچ چیز تکیه نداده و هیچ وقت ایستاده و سرپایی غذا نخورید. تکیه دادن بر یکی از دست‌ها و با دست دیگر غذا خوردن، تکیه دادن بر پهلو، پشتی یا بالش یا خوردن غذا به حالت دمر و درازکش بر روی زمین نه تنها برای سلامت مضر است، بلکه از اوصاف متکبّران و ستمگران می‌باشد.

 

برگرفته از کتاب دانش خانواده

 

  • انتشارات سفیراردهال
  • ۰
  • ۰

گیاه زعفران

عصارۀ زعفران که به نام Swedish bitters موسوم است، توسط کارخانجات گوناگون تهیه گردیده و به بازار عرضه می‌شود‌به منظور نگهداری ایده‌آل زعفران باید از مجاورت نور و رطوبت محافظت شود‌. بهترین ظروف نگهداری زعفران در درجة اول، ظروف فلزی و بعد ظروف شیشه‌‌‌ای رنگی است‌. ظروف پلاستیکی برای نگهداری مناسب نیستند، زیرا در مدّتی کوتاه، اسانس آن را کم کرده و از مرغوبیت آن می‌کاهد؛ همچنین بهتر است هنگام مصرف به صورت پودر درآید و یا پودر آن در زمان کوتاهی مصرف گردد؛ چون اسانس معطر آن زودتر از پودر تبخیر می‌شود‌تحقیقاتی که به تازگی در آمریکا صورت گرفته، نشان داده که کروستین موجود در زعفران در نخاع، فشار خون، ادم مغزی و پاپیلمای پوست حیوانات مورد آزمایش، اثرات مثبت و ارزنده‌‌‌ای ایجاد کرده است‌. تحقیقات دیگری نیز نشان داده که زعفران اکسیژن پلاسما را افزایش داده و دارای اثرات ضدسرطان است. همچنین زعفران می‌تواند باعث کاهش تری‌گلیسریدها و کلسترول شود. مطالعاتی در اسپانیا نشان داده که کاهش امراض قلبی در قسمتی از این منطقه، احتمالاً مربوط به مصرف دائم از زعفران است‌. ضد درد، ضد افسردگی، ضد سم، ضد ادم، ضد اکسیدان، ضدعفونی کننده، ضد اسپاسم، ضد نفخ، ضد تومور، تقویت‌کنندة قوای جنسی، مقوی قلب، خنثی‌کننده رادیکال‌های آزاد، سقط کننده، معرق، هضم‌کنندة غذا، قاعده‌آور، خلط‌آور، بند آورندة خون، کاهش دهندة کلسترول، کاهش دهندة پُرفشاری خون، نارکوتیک (مخدر)، مقوی اعصاب، محافظ اعصاب، مسکّن، محرّک، مقوی معده، مقوی رحم از مهمترین اثرات گزارش شده زعفران میباشد



برای دیدن ادامه مقاله کلیک کنید 

  • انتشارات سفیراردهال